SEARCH

Loading...

INGIN BERNIAGA TAPI 0 MODAL??

INGIN BERNIAGA TAPI 0 MODAL??

RECOMMENDED-VITAMIN C 500MG



TIADA LAGI MASALAH JERAWAT N MASALAH2 KULIT 

!!!

DI SAMPING RAWATAN LUARAN ANDA MESTI 

MENGAMALKAN DARI DALAMAN JGAK !!

DENGAN HANYA 30BIJI ANDA DAH BOLEH MELIHAT 

PERUBAHAN AWAL !!!

KESAN N HASIL SAMA SEUMPAMA SUNTIKAN VIT C !!!


ANDA MENGHADAPI SALAH SATU ATAU 2 ATAU 3 

SIMPTOM2 DIBAWAH?? JIKA ADA ANDA MEMANG 

MEMERLUKAN VITAMIN C

Apakah tanda kekurangan vitamin C yang sangat ketara?
  • Mudah selsema
  • Mudah tertekan ( stress)
  • Kulit kelihatan sangat kering dan bersisik
  • Tapak kaki keras dan kasar
  • Mudah bersin
  • Luka yang lambat baik
  • Wajah nampak tua berbanding umur ( Vitamin C membantu pembentukan kolagen)
  • Mudah dapat ulcer
  • Mudah demam
  • penyakit Skurvi



Telah diketahui umum Vitamin C adalah amat berkesan dalam proses mencerahkan kulit kerana ia melindungi kulit dari pigmentasi dan penuaan suria. Walaubagaimanapun, setiap orang menyerap vitamin C dengan kadar berbeza dan agak sukar bagi vitamin C untuk menembusi jauh kedalam kulit.




Sejauh mana Vitamin C dapat diserap oleh tubuh?

Vitamin C mengambil masa 2-3 jam sebelum ia mencapai tahap maksimum dalam darah. Selepas tempoh tersebut, kandungan vitamin C dalam darah akan mula berkurangan dan seterusnya terhapus melalui air kencing atau peluh. Kebanyakan Vitamin C akan terhapus sepenuhnya selepas 3-4 jam. Oleh kerana itu, Vitamin C perlu diambil setiap hari dan berkadaran

Vitamin C merupakan vitamin yang digunakan ketika berada dalam keadaan stress. Oleh itu, apabila seseorang berada dalam keadaan stress, ia akan digunakan lebih banyak dan ia akan habis lebih cepat. Manusia, beruk dan guinea pigs adalah antara makhluk yang tidak menghasilkan Vitamin C nya sendiri, oleh itu, kita perlu mengambil Vitamin C melalui pemakanan sehari-hari. Semakin tinggi dos yang diambil, semakin kecil nisbah yang diserap oleh tubuh. Sebagai contoh, sekiranya anda mengambil Vitamin C tablet yang mengandungi 250mg Vitamin C, sebanyak 80% akan diserap oleh tubuh. Bagaimana pun, sekiranya diambil sebanyak 2gram (2000mg), hanya sebanyak 50% yang akan diserap oleh tubuh. Oleh itu, sebaik baiknya Vitamin C diambil pada jumlah yang kecil beberapa kali dalam sehari.

Kadar penyerapan Vitamin C akan berkurangan bagi individu yang merokok, tertekan, demam panas, menggunakan antibiotik, terhidu DDT atau wap dari petrol dan dengan pengambilan aspirin atau ubat tahan sakit. Pengambilan air baking soda bagi individu yang mengalami masalah pencernaan akan menyebabkan medium dalam perut menjadi beralkali, yang mana akan memusnahkan Vitamin C.



P/S : BAGI YANG MERAGUI, PILIHAN TERLETAK DI TANGAN KAWAN-KAWAN SEMUA. SAYA TAK PAKSA. TAPI, SELAGI SAYA BOLEH BERI YANG TERBAIK,SAYA AKAN BERI PERKHIDMATAN DAN PRODUK YANG TERBAIK & SELAMAT UNTUK KAWAN-KAWAN.

APA YANG SAABOLEH JAMIN BAHAWA PRODUK INI,MEMANG SELAMAT & BERDAFTAR DENGAN KKM.
THANKS ALL.

TABLET VITAMIN C

500MG

SUMBER:KLINIK PAKAR
HALAL,KKM APPROVED
ATURAN MAKAN=1 ATAU 2 BIJI SEBELUM TIDUR

1 BIJI VIT C=7 BIJI SUNQUICK

SELAMAT, HALAL & BERKESAN

vitamin ni organic & selamat untuk semua kerana tidak mengandungi bahan lain. Selamat dan sesuai juga untuk wanita mengandung dan menyusu.




KEBAIKAN VITAMIN C 


* Memberi efek kulit yg sekata, cerah, lembap
* Sesuai untuk ibu mengandung
* Sesuai untuk merawat jerawat di wajah & badan
* Bagi yg menghadapi masalah resdung amat sesuaidiamalkan
* Diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu,fungsi kelenjar adrenal, dan juga mendapatkan gusi& gigi yang sihat
*Melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imunit i
* Membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol,tekanan darah tinggi, dan mencegah aterosklerosis
* Melindungi daripada pembekuan darah, lebam,menggalakkan penyembuhan luka, dan pengeluaranhormon antistress
* Penting untuk penyuburan sel darah putih dan jugabertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amatberguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasaselesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi
* Memainkan peranan penting dalam pengeluarankolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang
* Membunuh bakteria patogenik, yang bertindak sebagaiantibiotik yang tidak berbahaya
* Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang seringdirosakkan oleh radikal bebas
* Membantu tubuh menyerap zat besi yang lebih –>berguna dalam rawatan anemia
*Ia memainkan peranan penting dalam penghasilanhemoglobin dan sel darah merah
* Merawat jangkitan saluran kencing
* Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain * Utk kanak2 memadai dgn mngambil sepruh, krn jumlah vit c yg diperlukan oleh kanak2 hnya 250mg sehari
* Vitamin C adalah jenis sustained released ataupelepasan perlahan-lahan, dalam masa 12 jam. Olehitu, ia memastikan tubuh kita mendapat bekalan vitaminC yang berterusan


Kenapa kita perlukan Vitamin C? 


Ia penting untuk: 
membantu meningkatkan tahap sistem pertahanan badan
Untuk kesihatan tulang, gusi, gigi serta juga struktur am badan.
-membantu memulihkan resdung dan bersin pada waktu pagi
... -membantu dalam proses pemulihan kudis dan luka
-membina kalogen untuk kulit yang sihat
-bertindak melindungi sel dlm serangan antioksidan
-meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging
-menghilangkan parut-parut jerawat/jeragat/
bintik-bintik hitam
-memutihkan kulit wajah serta keseluruhan badan


TESTIMONIAL
setiap masalah pasti ada penyelesaiannya...
dulu wajah teruk sgt dengan jerawat batu...
fida mulakan dgn ubat klinik yg doktor pakar bagi...
kulit bertambah baik...sekarang fida dah totally stop mengambil ubat tu dan terus mengamalkan vitam
in C....
dan smpai sekarang kulit takda masalah lagi....
jerawat di kepala dan badan juga makin berkurang...
usaha mesti diteruskan....vitamin C bukan sahaja untuk kulit, malah untuk mata...dan juga penambah vitamin dlm badan kita supaya kekal sihat....

nak wajah berseri seperti memakai blusher? gunalah vitamin C setiap hari...insya-Allah, pasti berkesan...
fida memang jarang sgt pakai blusher...tapi semua kawan2 ingat fida pakai blusher...

dan gambar ini memang tak pakai blusher...siap tangkap bagi ada flash..so nampak lebih jelas...
jadi, apa tunggu lagi...mari kita start ambil vitamin C.....berbaloi.

penggunaan vit c +pf vitamin

see mcm pakai blusher kan tai hakikatnya x...
sapa yg lum rembat vit c sila rembat sekarang



Testimonial vit c dan PF Vitamin

Photo: setiap masalah pasti ada penyelesaiannya...
dulu wajah teruk sgt dengan jerawat batu...
fida mulakan dgn ubat klinik yg doktor pakar bagi...
kulit bertambah baik...sekarang fida dah totally stop mengambil ubat tu dan terus mengamalkan vitamin C....
dan smpai sekarang kulit takda masalah lagi....
jerawat di kepala dan badan juga makin berkurang...
usaha mesti diteruskan....vitamin C bukan sahaja untuk kulit, malah untuk mata...dan juga penambah vitamin dlm badan kita supaya kekal sihat....

nak wajah berseri seperti memakai blusher? gunalah vitamin C setiap hari...insya-Allah, pasti berkesan...
fida memang jarang sgt pakai blusher...tapi semua kawan2 ingat fida pakai blusher...

dan gambar ini memang tak pakai blusher...siap tangkap bagi ada flash..so nampak lebih jelas...
jadi, apa tunggu lagi...mari kita start ambil vitamin C.....berbaloi.

penggunaan vit c +pf  vitamin

see mcm pakai blusher kan tai hakikatnya x...
sapa yg lum rembat vit c sila rembat sekarang











VITAMIN C
Vitamin C adalah antara vitamin yang paling kerap diambil oleh mereka yang perihatin dengan kesihatan. Adakah anda tahu keistimewaannya?
Vitamin C juga dipanggil sebagai ascorbic acid (asid askorbik). Keperluan minima yang disyorkan, seperti yang digariskan oleh USRDA (United Stated Recommended Daily Allowance) ialah 60mg sahaja sehari. Bagaimanapun, untuk kesan-kesan baik yang maksimum, pengambilan vitamin C dalam dos yang lebih tinggi adalah disyorkan.
Vitamin C sangat tidak stabil. Oleh itu ia mudah rosak bila terdedah kepada pencemaran, stress, proses oxidasi (seperti terdedah kepada udara), merokok dan sebagainya. Vitamin C tidak dibuat oleh sel-sel badan kita. Oleh itu, pengambilan dari sumber luaran adalah penting.
Vitamin ini larut di dalam air. Ia mudah dibuang melalui air kencing dan juga peluh. Pengambilan yang berterusan adalah penting untuk memastikan kandungan di dalam badan tidak menjadi rendah. 

Kekurangan berterusan vitamin C akan menyebabkan anda mengalami beberapa jenis penyakit atau simptom:
bullet
pendarahan dalaman (haemorrhages) di mana ada tanda-tanda lebam berwarna hitam biru di bahagian-bahagian badan.
bullet
gusi berdarah dan tidak kuat.
bullet
tulang menjadi kurang stabil kerana perubahan-perubahan yang terjadi
bullet
pada tulang rawan yang menyokong tulang-tulang biasa.
bullet
tisu jantung rosak.
bullet
kesan kepada struktur tulang menyebabkan kehilangan kalsium.
bullet
penambahan kadar metabolisma berlaku.



Ada beberapa kumpulan manusia yang mempunyai kandungan vitamin C yang lebih rendah di dalam badan mereka:

bullet
perokok. Sebatang rokok boleh memusnahkan 25mg vitamin C di dalam badan. Kajian ke atas air kencing perokok yang menghisap lebih daripada 20 batang rokok mendapati tidak ada (atau hanya sedikit) kandungan vitamin C yang ada. 

bullet
pesakit kencing manis. Pesakit ini banyak kehilangan vitamin C melalui kencing yang kerap. Kajian menunjukkan mereka yang mengambil vitamin C pun masih lagi mengalami kandungan vitamin C yang rendah. Ini berlaku kerana kandungan gula yang tinggi menyebabkan berlakunya persaingan antara gula dan vitamin C. Pesakit kencing manis juga mendapati kandungan collagen mereka yang kurang menyebabkan proses penyembuhan luka terjejas. Perubahan-perubahan yang terjadi pada protein dan 'free radicals' menyebabkan pesakit kencing manis lebih terdedah kepada komplikasi seperti cataracts, atherosclerosis, kerosakan saraf dan kerosakan buah pinggang. Pengambilan vitamin C dapat membantu dalam keadaan-keadaan di atas.

bullet
pesakit kanser.

bullet
orang yang banyak minum minuman beralkohol.

bullet
pesakit rheumatoid arthritis.

bullet
ahli sukan yang melakukan aktiviti lasak. Mereka banyak kehilangan vitamin B kompleks dan vitamin C disebabkan oleh aktivit-aktiviti ini, di samping pendedahan yang lebih pada cuaca panas (berpeluh - jadi kehilangan vitamin C) dsb. 

bullet
pesakit yang mengalami penyakit kronik seperti selsema, batuk, jangkitan kuman dsb.

bullet
pengambilan ubat-ubatan tertentu seperti pil perancang, aspirin dan anti-biotik.

bullet
pesakit yang sedang dirawat di hospital atau mereka yang baru sahaja menjalani pembedahan.



Vitamin C didapati penting untuk fungsi-fungsi utama berikut:

bullet
fungsi sebagai penguat sistem imuniti badan. Vitamin C menyebabkan fungsi sel darah putih dapat dijalankan dengan lebih efektif. Sel-sel darah putih ini melawan bakteria dan virus yang menyerang badan kita.

bullet
pembuangan toxin-toxin dari dalam badan.

bullet
sebagai anti-oksident ia penting dalam pencegahan penyakit bahaya seperti kanser. Selain sebagai fungsinya sebagai anti-oksident, vitamin C membantu pengeluaran interferon yang sangat penting untuk melawan sel-sel kanser. Vitamin C juga menghalang pembentukan nitrosamines yang boleh menyebabkan kanser. Perlu diingat bahawa vitamin C bukanlah ubat untuk kanser, tetapi ia membantu memperlahankan pertumbuhan tumor daripada menjadi lebih teruk di samping menguatkan sistem imunisasi.

bullet
kesihatan sistem jantung. Pengurangan kandungan vitamin C akan  menyebabkan pengeluaran asid bile berkurangan. Ini pula akan menyebabkan pertambahan kandungan kolesterol. Pengurangan vitamin C juga menyebabkan dinding saluran darah mudah dirosakkan oleh enzim. Kajian menunjukkan pengurangan vitamin C dalam jangkamasa panjang akan menyebabkan atherosclerosis, di mana lemak dan kolesterol akan melekat dan menyekat saluran darah.

bullet
penyembuhan luka. Vitamin C akan meningkatkan kadar pengeluaran collagen, oleh itu luka boleh sembuh dengan lebih cepat. 

bullet
agen mengurangkan rasa sakit.

bullet
mengurangkan alahan.

bullet
penyerapan zat besi dari sumber bukan daging ke dalam darah. Ini adalah penting kepada mereka yang tidak memakan daging (vegetarian).

bullet
pengurangan stress. Vitamin C adalah penting dalam pengeluaran hormon corticosteroids, adrenaline dan noradrenaline. Stress menyebabkan hormon-hormon ini dikeluarkan lebih daripada biasa, oleh itu keperluan kepada vitamin C akan meningkat. Dalam hal ini pengambilan bersama vitamin B kompleks adalah penting.



Perkara-perkara lain

bullet
Vitamin C amat mudah rosak. Oleh itu sayuran dan minuman yang mengandungi vitamin C akan kehilangan banyak vitamin C jika disimpan lama atau diproses secara berlebihan.

bullet
Pengambilan bioflavonids bersama-sama dengan vitamin C boleh menguatkan vitamin C dan menggalakkan penyerapan vitamin C.

bullet
Pengambilan vitamin C dengan vitamin E bersama-sama adalah amat disyorkan kerana kesannya yang synergik.

bullet
Pengambilan vitamin C yang tinggi boleh menyebabkan masalah perut seperti najis yang agak lembut, cirit-birit dsb. Ini boleh dielakkan dengan mengambil vitamin C selepas makan.

bullet
Vitamin C tidak menyebabkan ulser gastrik. Ia didapati boleh membantu penyembuhan ulser.

bullet
Pengambilan vitamin C yang tinggi sebelum menjalani ujian darah boleh memberikan bacaan yang salah. Oleh itu, hentikan pengambilan vitamin C sebelum menjalani apa-apa ujian.

bullet
Pengambilan vitamin C sehingga 4000mg sehari tidak digalakkan untuk mereka yang menghidapi masalah batu karang. Begitu juga pesakit yang menjalani haemodialysis atau menghidapi penyakit yang berkaitan dengan buah pinggang tidak digalakkan mengambil vitamin C dalam dos yang tinggi.

bullet
Pesakit gout tidak digalakkan mengambi vitamin C yang tinggi. 

bullet
Vitamin C tidak boleh diambil oleh mereka yang mengambil ubatan seperti warfarin (ubat yang mencegah pembekuan darah) dan ubat-ubat tekanan perasaan dari kumpulan tricyclic anti-depressant (sila rujuk dengan doktor atau ahli farmasi anda). Antara ubatan lain yang mempunyai interaksi dengan vitamin C ialah aspirin, anti-biotik dan pil perancang.

bullet
Vitamin C adalah dalam bentuk asid. Bagaimanapun ada jenis-jenis vitamin C yang berbentuk alkali seperti Ascorbate. Ia bolehlah diambil oleh mereka yang tidak tahan dengan asid (seperti mengalami masalah perut bila mengambil vitamin C). Bagaimanapun vitamin C yang tidak bersifat asid ini boleh menyebabkan pengurangan kandungan mineral zink dalam badan anda.

BILA NAK MAKAN VITAMIN C NI??

Bilakah waktu pengambilan vitamin yang sesuai?
Biasanya soalan ini bermain di kepala setiap pengamal pemakanan tambahan, terutama bagi yang baru mengamalkannya. Biasanya saya mencadangkan agar pengambilan vitamin pada sebelah malam (2-3 JAM SELEPAS makan malam) bagi memudahkan. Maklum, tidak semua orang sentiasa ingat untuk menelan vitamin pada masa2 yang berbeza. Rule of thumb ialah, badan lebih mudah menyerap nutrient pada waktu malam (waktu tidur).
Walau bagaimanapun, terdapat general rule dalam pengambilan vitamin, sebagai panduan buat semua:

VITAMIN LARUT AIR (B dan C) : Seeloknya diambil bersama segelas air dan elakkan pengambilan bersama makanan berlemak/berminyak


vitamin C ORGANIC DI SYUHADA E SHOP mengandungi 500mg vitamin C dan ianya dirembeskan secara perlahan-lahan dalam badan mengikut keperluan badan kita tadi. Ini sangat bagus kerana vitamin C bersifat larut air dan ianya mudah dihapuskan dalam keadaan tertentu contohnya jika kita stress, berhadapan dengan cuaca panas dan banyak lagi.

Namun apabila kita demam atau selsema,  amik sebanyak dua biji vitamin C iaitu sebiji waktu pagi dan sebiji lagi waktu malam.. Selain itu vitamin C itu dipatah dua sebelum ditelan.. 


Kena patah dua?



Ianya untuk memastikan vitamin C itu merembeskan kesemua vitamin C 500mg.. Ini kerana semasa kita sakit badan kita memerlukan vitamin C pada kadar yang lebih tinggi dari biasa. Maka saya harap agar lebih ramai yang sedaR tentang kepentingan vitamin dalam kehidupan seharian.. 



DAH AMALKAN VITAMIN C BERBULAN2 T XDE KESAN??

MOH BACA DULU..


Berikut ialah beberapa faktor yang menyebabkan segelintir pengamal vitamin yang merasakan tidak mendapat apa-apa manfaat dari pengambilan vitamin atau supplement harian mereka. Di antaranya ialah:

1. Pengambilan air kosong dipandang remeh.

Ramai yang ada masalah untuk amalkan minum air masak kosong dan lebih suka yang bewarna dan berperisa. Air yang manis boleh meningkatkan kepekatan darah serta menyebabkan kegemukan. Kita disarankan mengamalkan banyak minum air masak apabila mengamalkan pengambilan vitamin supaya penyerapan vitamin oleh tubuh berlaku dengan lebih baik.

2. Elakkan makan vitamin secara banyak sekaligus pada satu masa.

Apabila kita makan semua vitamin secara sekaligus, ini meningkatkan kepekatan darah kita hanya pada masa-masa tertentu. Ramai yang suka amalkan ini apabila waktu hendak tidur sedangkan pada masa selepas itu kita akan kurang minum air. Maka cuba agih-agihkan pengambilan vitamin anda mengikut kesesuaian dan keperluan anda agar kepekatan darah tidak meningkat secara mendadak pada satu satu masa. Ini juga membantu agar buah pinggang tidak terlalu dibebani pada satu satu masa tertentu sahaja.

3. Elakkan pengambilan vitamin bersama ubat.

Sekiranya anda dalam pemantauan doktor atas masalah kesihatan, elakkan mengambil ubat secara serentak dengan pengambilan vitamin kerana ini hanya akan menyebabkan darah bercelaru dan tidak dapat menyerap vitamin dengan baik. Cuba sediakan jadual, sekiranya selepas makan pagi anda mengambil ubat doktor maka anda boleh amalkan vitamin pada waktu tengahari atau malam. Namun sekiranya anda perlu makan ubat secara berturutan, pagi dan petang, maka amalkan vitamin selepas 1-2 jam selepas pengambilan ubat doktor.

4. Kurangkan pengambilan kafien dalam diet harian.

Tahukah anda pengambilan kafien boleh merosakkan vitamin yang sedia ada dalam badan? Maka pengambilan minum yang berkafien yang tinggi secara berterusan boleh membazirkan vitamin yang kita amalkan selama ini. Maka kita tidak akan mendapat kesan seperti yang diharapkan sama sekali disebabkan vitamin rosak disebabkan pengambilan kafien secara berterusan


TUNGGU APA LAGI????

TUNGGU APA LAGI????



HARGA





1 BOTOL=30BIJI RM45



POSTAGE RM6(SM)RM9(SS)

sebulan 2 botol RM90



POSTAGE RM6(SM)RM9(SS)

KALAU BERMINAT BOLEH PM DI FB @ TINGGALKANPESANAN OR NO PHONE DI SHOUTBOX

BOLEH TERUS SMS SY


                 ***************************************

BELIAN BORONG!!! 

7 comments:

Princess Diyana Nnaebue said...

kak di pharmacy ada jual x vitamin c nie

marha inspirations said...

kak..150biji tu harga brape?

Alyn said...

Alyn izin copy manfaat vit C ya :)

Anonymous said...

Dik, tlg publish no kkm tu. akak nk check dulu b4 bli. Ada stok lg tk skrg? emel: najwahanis@yahoo.com thanks :)

ummu musleh said...

Ni repack shaklee. Baik beli shaklee. 180 biji cuma 92.50. Boleh bli dgn sy.

Anonymous said...

Rminya tertipu...repack dr shaklee..saya bli sebotol rm90 ada 180 bj..wasalam.

Anonymous said...

napa la nk meniaga sanggup mnipu..dh terang2 produk shaklee..bli dr shaklee lg untung..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...